Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Ezúton tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetben (a továbbiakban: OGYÉI) 2018. október 19. napon 14.00 órától 2018. október 20. napon 14.00 óráig az elektronikus ügyintézés az informatikai rendszerek karbantartása miatt szünetel.
Ezen időtartam alatt - bár az OGYÉI Hivatali Kapujára, valamint az iratanyagok beküldéséhez gyakorta használt CESP felületre - beküldhetők a beadványok, azok érkeztetése (átvételi elismervények visszaküldése), feldolgozása - a belső rendszerek leállása miatt -, csak az újraindulást követően, legkésőbb 2018. október 20-án 14 órától történik meg.

Megértésüket köszönjük.

MORZSÁK

TARTALOM:Cégbeszámoló elektronikus küldése

A szolgáltatás adatai Intézmény: Igazságügyi Minisztérium Regisztráció: Regisztrációt igényel Módosítás dátuma: 2016.11.11.

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Helyi súgó ikon

A Számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 154. §-a értelmében minden kettős könyvvitelt vezető vállalkozó (ideértve a külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepét is) köteles az éves beszámolóját letétbe helyezni és közzétenni.

A vállalkozó azzal tesz eleget a letétbe helyezési és közzétételi kötelezettségének, ha az éves beszámoló, az egyszerűsített éves beszámoló, az anyavállalat az összevont (konszolidált) éves beszámoló elektronikus példányát, kötelező könyvvizsgálat esetén a könyvvizsgálói záradékot vagy a záradék megadásának elutasítását is tartalmazó független könyvvizsgálói jelentéssel, valamint a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló törvény szerinti elektronikus űrlappal együtt a céginformációs szolgálatnak hibátlanul megküldi a kormányzati portál útján. Az elektronikus űrlapot a céginformációs szolgálat továbbítja az állami adóhatóság felé.

 

2016. december 1-jével jelentősen megváltozott a számviteli beszámoló közzétételének módja.

Az új online beszámoló kitöltési rendszer a számviteli törvény szerinti beszámolók befogadásával kapcsolatos több éves tapasztalatára alapozva, valamint a beérkezett ügyfél jelzések figyelembevételével került kifejlesztésre, az eddig használt eljárás előnyeinek, illetve hátrányainak feltárását követően.

A beszámolók benyújtására kifejlesztett online felület az eddig használt, széles körben ismert ÁNYK keretprogramhoz hasonlóan teszi lehetővé a beszámoló elkészítését, azonban számos újítást tartalmaz.

 

Az új online beszámoló rendszer (OBR) használatának lépései:

  1. Bejelentkezés az OBR felületén ügyfélkapus azonosítóinak megadásával.
  2. Nyomtatvány kiválasztása, kitöltése.
  3. Beadvány adatainak ellenőrzése.
  4. Beadványok letöltése (elmentése).
  5. Beadványok megküldése.
  6. Beadványok, értesítések, számlák megtekintése.

Részletes leírás

Céginformációs Szolgálat