Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tisztelt Felhasználók!

A Hibrid kézbesítési és konverziós rendszerben Hivatali Kapuról történő küldeményletöltés rendszerkarbantartás miatt 2019.07.22 05:00 és 18:00 óra között szünetel.

A karbantartás a küldemények előállítási határidejét nem veszélyezteti, a Hivatali Kapura beérkezett küldemények a karbantartás után kerülnek letöltésre, ennek eredményeként a befogadási igazolások később kerülnek kiállításra.

A karbantartás az Igénybevevők részéről nem igényel semmilyen módosítást a beküldésben.

Üdvözlettel:

Magyar Posta Zrt.

MORZSÁK

TARTALOM:Fogyasztói kérelem a Magyar Nemzeti Banknál (MNB) indítható fogyasztóvédelmi eljárás kezdeményezéséhez

A szolgáltatás adatai Intézmény: Magyar Nemzeti Bank Regisztráció: Regisztrációt nem igényel Módosítás dátuma: 2017.06.30.

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Helyi súgó ikon

Kérelemre indult fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárásban az MNB vizsgálja, hogy a pénzügyi szervezet a rá vonatkozó fogyasztóvédelmi rendelkezéseket betartja-e, és amennyiben a pénzügyi szervezet magatartása, tevékenysége vagy mulasztása jogszabályt sért, az MNB eljár annak érdekében, hogy a jogszabályszerű működést helyreállítsa.

A fogyasztó a fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárást a kormányzati portálon benyújtható elektronikus űrlap segítségével kezdeményezheti.

Az elektronikus űrlap kitöltésének, beküldésének lépései a következők:

1. Ellenőrizze, hogy számítógépére telepítve van-e az Általános Nyomtatványkitöltő program JAVA-s változata. Ha nincs, akkor kérjük, hogy töltse le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) oldaláról és az ott található leírás alapján telepítse azt (az elektronikus ügyintézés indításához szükséges űrlap csak a fenti program telepítését követően használható!).

2. Töltse le az elektronikus ügyintézés kezdeményezéséhez szükséges űrlapunkat, valamint a kapcsolódó súgó állomány telepítőkészletét.

3. A letöltött űrlapot és a súgó állományt telepítse számítógépére (ezt a letöltéssel egyidejűleg is megteheti).

4. Töltse ki az űrlapot az Általános Nyomtatványkitöltő programmal, majd azt elektronikusan küldje el a következő pontban leírtak szerint. Lehetősége van a nyomtatványhoz csatolmányokat is rögzíteni, a nyomtatványkitöltő program súgójában ismertetett módon.

5. A beküldésre szánt űrlapot a Kapcsolat az ügyfélkapuval / Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre menüpont alkalmazásával elő kell készíteni.

6. A kitöltött űrlapot küldje el a Kapcsolat az ügyfélkapuval / Nyomtatvány közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül menüpont funkcionalitásával, vagy a program súgójában ismertetett módon mentse azt el és az elmentett fájlt feltöltheti a magyarorszag.hu portálon az Általános dokumentumfeltöltőn keresztül.is.

 

A kérelemre indult fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárás esetén az ügyintézési határidő három hónap, amely a kérelem megérkezését követő napon kezdődik. A határidőbe nem számít bele többek között a hiánypótlás teljesítéséig, illetve a tényállás tisztázásához szükséges adatok közléséig terjedő idő.

A fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárás kezdeményezésének feltételeiről az MNB honlapján tájékozódhat: http://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/panaszom-van/mit-tegyunk-ha-penzugyi-panaszunk-van