Portál Navigáció


Portál al-navigáció


A Magyar Posta által nyújtott – elektronikus iratból hiteles papír alapú másolat készítése – KEÜSZ szolgáltatás befogadási igazolása a 2018.05.22. 04:30-tól 2018.05.22. 17:00-ig terjedő időszakban beérkezett küldemény-előállítási igények esetében késleltetve, az időszak végén kerül kibocsátásra, de mindenképpen biztosítva a munkanapon belüli visszaigazolást.
A hibrid konverziós szolgáltatás határideje a vonatkozó jogszabály (451/2016 Vhr. 126.§ (1) bekezdés) szerint 1 munkanap. A fentiek alapján a befogadási igazolás késleltetés a jogszabályi határidőt nem módosítja, így a művelet az elektronikus ügyintézési szolgáltatásokban semmilyen változást nem eredményez. A változás nem érinti az igények indítási lehetőségeit.
Tisztelettel: 
Magyar Posta
Posta Közigazgatási Levelezési Központ

MORZSÁK

TARTALOM:MNB elektronikus ügyintézés kezdeményezése

A szolgáltatás adatai Intézmény: Magyar Nemzeti Bank Regisztráció: Regisztrációt igényel Módosítás dátuma: 2011.06.08.

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Helyi súgó ikon

Az MNB a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (Ket.) alapján előírt feladatainak teljesítése érdekében lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy elektronikus ügyintézést kezdeményezzenek. Az ügyintézés kezdeményezése az MNB által közzétett elektronikus űrlap kitöltésével és az ügyfélkapun keresztül történő benyújtásával történik.

Az elektronikus űrlap kitöltésének, beküldésének lépései a következők:

1. Ellenőrizze, hogy számítógépére telepítve van-e az Általános Nyomtatványkitöltő program JAVA-s változata. Ha nincs, akkor kérjük, hogy töltse le a NAV oldaláról és az ott található leírás alapján telepítse azt (az elektronikus ügyintézés indításához szükséges űrlap csak a fenti program telepítését követően használható!).

2. Töltse le az elektronikus ügyintézés kezdeményezéséhez szükséges űrlapunkat (MNB Általános Űrlap), valamint a kapcsolódó Kitöltési segédletet.

3. A letöltött űrlapot és a súgó állományt telepítse számítógépére (ezt a letöltéssel egyidejűleg is megteheti).

4. Töltse ki az űrlapot az Általános Nyomtatványkitöltő programmal, majd azt elektronikusan küldje el a következő pontban leírtak szerint. Lehetősége van a nyomtatványhoz csatolmányokat is rögzíteni, a nyomtatványkitöltő program súgójában ismertetett módon.

5. A beküldésre szánt űrlapot a Kapcsolat az ügyfélkapuval / Nyomtatvány megjelölése elektroikus beküldésre menűpont alkalmazásával elő kell készíteni.

6. A kitöltött űrlapot küldje el a Kapcsolat az ügyfélkapuval / Nyomtatvány közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül menüpont funkcionalitásával, vagy a program súgójában ismertett módon mentse azt el és az elmentett fájlt feltöltheti a www.magyarorszag.hu oldalon is.

 

Az MNB által az ügyfelek részére küldött elektronikus iratok kezelése

Az ügyfélkapun keresztül benyújtott kérelmekre, megkeresésekre – ha az ügyfél kifejezetten máshogyan nem rendelkezik – az MNB elektronikus úton, az ügyfélnek az ügyfélkapu rendszerben nyitott tárhelyére küldött elektronikus iratban válaszol. Az MNB által írt válasziratok elektronikus aláírással ellátva kerülnek kiküldésre.

Az alábbiakban tájékoztatjuk ügyfeleinket az MNB által készített elektronikus iratokat kiadmányozó személyekről:

  • Windisch László dr., alelnök,
  • Dakó Gábor dr., főosztályvezető.

Az elektronikus aláírással ellátott iratok és az MNB által használt elektronikus aláírások értelmezéséről a kapcsolódó elektronikus aláírási szabályzat rendelkezik.